فصل سیزدهم (هنر رنسانس ) ک: سئوالات کتاب ه : هدفهای رفتاری کتاب | |
448 | واژه ی رنسانس در ایتالیا و فرانسه چگونه تعریف شده است ؟ (1) - ایتالیا به معنی حیات یا نوزایی - فرانسه به معنی تجدید حیات آموزش ادبیات و هنر کلاسیک |
449 | جنبش رنسانس را توضیح دهید. |
450 | رنسانس چگونه جنبشی بود و در کجا شروع شد ؟((75/0) |
451 | - جنبش فکری و عقلانی که در سده چهاردهم میلادی در ایتالیا شروع شد و در سده شانزدهم میلادی به اوج خود رسید. |
452 | آغازگر رنسانس در ایتالیا کدامیک از شهرهای زیر بود ؟ (25/0) الف ) رم ¨ ب) راونا¨ ج فلورانس þ د) ناپل ¨ |
باسمه تعالی سؤالات تاریخ هنر جهان کتاب درسی سال تحصیلی 91-90 | ||||
ردیف | سؤالات | |||
453 | آغازگر رنسانس در ایتالیا شهر فلورانس بود . (5/0) خاستگاه رنسانس کشور ایتالیا بود . (5/0) | |||
454 | خاستگاه رنسانس و تقسیمات آن را شرح دهید . | |||
455 | خاستگاه رنسانس کجا بود و چه تقسیماتی داشت ؟ (5/1) | |||
456 | فلورانس خاستگاه رنسانس در ایتالیا بود و تلاشهای فرهنگی آنها به تدریج دنیای فکری انسانها را از ارزشها و اندیشه های دارای جهت گیری فوق طبیعی گسست و به اندیشه ها و ارزش های زندگی بشری و فردگرایی تغییر یافت . مورخان جدید ، رنسانس ایتالیایی را به سه دوره آغازین ، متعالی و متأخر تقسیم می کنند. | |||
457 | مورخان جدید ، رنسانس ایتالیایی را به چند دوره تقسیم می کنند . نام ببرید . (75/0) سه دوره آغازین ، متعالی و متأخر | |||
458 | انسان بر طبق اندیشه ی رنسانس چگونه است ؟ (1) انسان از قدرت و توانایی خدادادی بر خوردار است و این توانایی در وجود انسانهای بزرگ به صورت موهبت الهی «نبوغ» متجلی می شود . | |||
459 | چهار نفر از هنرمندان رنسانس را نام ببرید . 1- چوتو 2- مازاتچو 3- دوناتللو 4- آلبرتی 5- برونلسکی 6- داوینچی 5- میکل آنژ 8- رافائل 9- دورر | |||
460 | چه هنرمندانی در جنبش رنسانس نقش داشتند ؟ | |||
461 | چهار مورد از ویژگیهای هنر دوره رنسانس را ذکر نمائید. 1- احیای روح هنر دوره کلاسیک یونان و رم 2- طبیعت گرایی 3- فرد گرایی 4- کالبد شناسی انسان 5- تکمیل قواعد پرسپکتیو 6- توجه به موضوع های دنیوی 7- رواح نقاشی رنگ و روغن به جای تمپرا 8- لعاب رنگ کاری برای تجسم گری و طراوت پوست | |||
462 | علل شکل گیری جنبش رنسانس چه بود ؟ | |||
463 | به چه علت هایی رنسانس شکل گرفت ؟ | |||
464 | چهار علت شکل گیری جنبش رنسانس را ذکر نمائید .
| |||
465 | پیشگام معماری دوره ی رنسانس ، برونلسکی بود . | |||
ردیف | سؤالات | |||
466 | پیشگام معماری دوره ی رنسانس که بود ؟ الف ) آلبرتی ¨ ب) پالادیو ¨ ج) برنینی¨ د) برونلسکی þ | |||
467 | برای نخستین بار اندازه های دقیق رومی را برونلسکی به دست آورد . | |||
468 | نظریه « همان تناسبات ریاضی که در موسیقی ، هماهنگی به وجود آورد ، باید در معماری نیز حکمفرما شود » از کیست ؟ الف) ب) برونلسکی þ ج ) د) | |||
469 | اعتقاد برونلسکی را در زمینه ی معماری بیان نمائید . همان تناسبات ریاضی که در موسیقی ، هماهنگی به وجود آورد ، باید در معماری نیز حکمفرما شود . | |||
470 | اعتقاد « از معماری تنظیم تناسبات درست ، یعنی تناسباتی ساده و مبتنی بر اعداد صحیح » از کیست ؟ الف) آلبرتی¨ ب) برامانته¨ ج) برونلسکی þ د) برنینی¨ | |||
471 | ساخت گنبد کلیسای فلورانس ، از آثار کدام معمار دوره ی رنسانس است ؟ الف) آلبرتی¨ ب) برونلسکی þ ج) پالادیو ¨ د) برامانته¨ | |||
472 | « زیبایی یک بنا از هماهنگی و یگانگی تمام اجزایش حاصل می شود » اعتقاد کدام معمار دوره ی رنسانس بود ؟ الف) برونلسکی¨ ب) پالادیو¨ ج) آلبرتیþ د) برامانته¨ | |||
473 | باور آلبرتی در مورد یک بنا چه بود ؟ زیبایی یک بنا از هماهنگی و یگانگی تمام اجزایش حاصل می شود . | |||
474 | دیدگاههای کدام هنرمندان دوره ی رنسانس به عنوان سرمشق معماران اروپا قرار گرفت ؟ فیلیپو برونلسکی و آلبرتی | |||
475 | دیدگاههای دو هنرمند دوره ی رنسانس برونلسکی و آلبرتی سرمشق معماران اروپا قرار گرفت . | |||
476 | دیدگاههای کدام هنرمندان دوره ی رنسانس به عنوان سرمشق معماران اروپا قرار گرفت ؟ الف) برونلسکی و پالادیو ¨ ب) برونلسکی و آلبرتیþ ج) داوینچی و برونلسکی¨ د) پالادیو و آلبرتی ¨ | |||
477 | عالی ترین جلوه ی هنر دوره ی رنسانس نقاشی و تندیس سازی است . | |||
478 | کدامیک از موارد زیر در مورد نقاشی و معمار ایتالیایی جتو صادق نیست ؟ الف) پیروسنت تندیس سازی و نقاشی رومی¨ ب) آغازگر سبک طبیعت گرایی در ایتالیا ¨ ج) نمایش عواطف انسانی به شکل ساده ¨ د) نوآور و متحول کننده مکتب فلورانس و میلان þ | |||
479 | کدام نقاشان ایتالیایی در جستجوی بیان عواطف انسانی بودند ؟ جتو و مازاتچو | |||
480 | کدامیک از هنرمندان زیر برجسته نمایی تندیس ها ، کاربست نور در بازنمایی فضا و تنظیم ترکیب بندی مبتکر بودند ؟ الف) جتو ¨ ب) مازاچتو ¨ ج) دناتللو ¨ د) دورر¨ | |||
481 | ویژگی آثار مازاتچو را ذکر نمائید . 1- بر جسته نمایی تندیس ها 2- کاربست نور در بازنمایی فضا و مبتکر تنظیم ترکیب بندی 3- جستجو برای بیان عواطف انسانی 4- تلاش برای واقع گرایی در آثارش | |||
باسمه تعالی سؤالات تاریخ هنر جهان کتاب درسی سال تحصیلی 91-90 | ||||
ردیف | سؤالات | |||
482 | مازاتچو چه تغییراتی در نقاشی به وجود آورد ؟ بالا | |||
483 | کدام یک از تندیس سازان ایتالیایی رنسانس اصول کلاسیک باستان را با فرهنگ مسیحی عصر خود وفق داد . الف) لئوناردوداوینچی ¨ ب) دوناتللو þ ج) میکل آنژ ¨ د) وروکیو ¨ | |||
484 | کدام یک از پیشگامان احیای روح تندیس سازی کلاسیک به شمار می آید . الف) لئوناردوداوینچی ¨ ب) دوناتللو þ ج) میکل آنژ¨ د) همه موارد¨ | |||
485 | تندیس « مرقُس مقدس » ساخت کدام هنرمند دوره ی رنسانس است ؟ الف) دوناتللو ¨ ب) داوینچی¨ ج) میکل آنژ ¨ د) وروکیو¨ | |||
486 | کدام تندیس نخستین گام در جهت نمایش حرکت به شمار می آید ؟ الف) تندیس حضرت موسی اثر میکل آنژ ¨ ب) پیکر داوود اثر وروکیو ¨ ج) پیکره داوود آثر میکل آنژ¨ د) تندیس مرقس مقدس اثر دوناتللوþ | |||
487 | تندیس «مرقس مقدس » دوناتللو نخستین گام در جهت نمایش حرکت است . | |||
488 | دوناتللو از پیشگامان احیای روح تندیس سازی کلاسیک به شمار می آید . | |||
489 | ویژگی آثار دوناتللو را ذکر نمائید . بیانگر صلاحیت – وفاداری به ساختار تندیس انسان – کشش عاطفی و در برگیرنده ی همه ی جنبه های رنسانس است – و در نهایت خودباوری انسان را منعکس می کند . | |||
490 | کدام مورد از ویژگیهای آثار دوناتللو نیست ؟ الف) صلابت ¨ ج) وفاداری به ساختار تندیس انسان ¨ ب) انعکاس خودباوری انسان ¨ د) منبع نور مشخص ¨ | |||
491 | صلابت ، کشش عاطفی و خودباوری انسان از ویژگیهای آثار هنرمند تندیس ساز رنسانس است ؟ الف) میکل آنژ ¨ ب) دوناتللو þ ج) داوینچی ¨ د) | |||
492 | ویژگی آثار رافائل و میکل آنژ چه بود ؟ | |||
493 | اوج هنر رنسانس در آثار کدام هنرمند نقاش تجلی کرده است ؟ الف) جتو ¨ ب) مازاتچو ¨ ج) رافائل þ د) دورر¨ | |||
494 | بهترین و ناب ترین قالب ممکن برای بیان هنر کلاسیک باستان در آثار نقاشی کدام هنرمند دوره ی رنسانس جلوه کرده است ؟ الف) رافائل¨ ب) جتو ¨ ج) دورر¨ د) مازاتچو¨ | |||
495 | کدام هنرمند دوره ی رنسانس تحت تأثیر داوینچی و میراث هنری روم باستان آثار با ارزشی در زمینه نقاشی و معماری خلق کرد ؟ الف) دورر ¨ ب) جتو ¨ ج) رافائل ¨ د) مازاتچو ¨ | |||
ردیف | سؤالات |
496 | ویژگی آثار رافائل را ذکر نمائید . لطافت رنگ آمیزی – ترکیب بندی غالی – کیفیت های عاطفی – چهره نگاری |
497 | کدام مورد از ویژگیهای آثار رافائل نیست ؟ الف) ترکیب بندی عالی ¨ ب) کیفیت های عاطفی ¨ ج) لطافت رنگ آمیزی¨ د) با سمه کاروی روی چوب þ |
498 | تحت تأثیر داوینچی و میراث هنری روم باستان رافائل آثار با ارزشی در زمینه نقاشی و معماری خلق کرد. |
499 | پرتره ی پاپ لئوی دهم اثر کدام هنرمند دوره ی رنسانس است ؟ الف) جتو¨ ب) مازاتچو¨ ج) رافائل þ د) داوینچی ¨ |
500 | پرتره ی مریم گراندوک اثر رافائل است . |
501 | تابلوی «مونالیزا» اثر کدام هنرمند است ؟ الف) رافائل ¨ ب) داوینچی þ ج) میکل آنژ ¨ د) مازاتچو¨ |
502 | کدام هنرمند دوره ی رنسانس نوآور و متحول کننده ی مکتب فلورانس و میلان بود ؟ الف ) داوینچی þ ب) جوتو¨ ج) میکل آنژ¨ د) دورر¨ |
503 | آثار داوینچی دارای چه خصوصیاتی بود ؟ نوآور و متحول کننده مکتب فلورانس و میلان – مستحکم کننده پایه های سنت طبیعت گرایی اروپا ، توانا در تنظیم شکلها و روانشناختی مدلها – ترکیب بندی پرمعنا و سنجیده – تجسم نیات درونی شخصیت انسانها . |
504 | لئوناردو داوینچی نوآور و متحول کننده مکتب فلورانس و میلان بود . |
505 | نوآور و متحول کننده فلورانس و میلان لئوناردو داوینچی بود . |
506 | لئوناردو داوینچی مستحکم کننده پایه های سنت طبیعت گرایی اروپا بود : |
507 | تندیس حضرت موسی دارای چه خصوصیاتی بود ؟ برجسته نمایی اثر میکل آنژ که عمق تصویر ، قدرت فنی و طراحی ، نمایش روح زندگی به کمک زیبایی جسمی از خصوصیات آن است . |
508 | کدام یک از مروجان هنر رنسانس در شمال اروپا بود و در زمینه چاپ و نقاشی مهارت داشت . الف) رافائل ¨ ب) داوینچی ¨ ج) میکل آنژ¨ د) دورر þ |
509 | باسمه کاریهای روی چوب از ویژگیهای اثار کدام هنرمند نقاش دوره ی رنسانس است ؟ الف) جوتو ¨ ب) مازاتچو ¨ ج) دوررþ د) رافائل ¨ |
510 | ویژگی آثار آلبرشت دورر را بیان نمائید . از مروجان هنر رنسانس در شمال اروپا ( آلمان ) بود – در زمینه چاپ و نقاشی مهارت داشت – برای فهم قوانین کلاسیک به ایتالیا رفت – آثار سرشار از تخیل وی از جمله باسمه کاریهای روی چوب در سراسر اروپا مورد توجه قرار گرفت . |
باسمه تعالی سؤالات تاریخ هنر جهان کتاب درسی سال تحصیلی 91-90 | |
ردیف | سؤالات |
511 | آثار سرشار از تخیل دورر از جمله باسمه کاریهای روی چوب او ، در سراسر اروپا مورد توجه قرار گرفت. |
512 | باسمه کاریهای روی چوب و سرشار از تخیل ....................... در سراسر اروپا مورد توجه قرار گرفت . |
513 | برجسته ترین هنرمند رنسانس که در کالبد شناسی انسان بی نظیر بود؟ الف) رافائل ¨ ب) میکل آنژ ý ج) داوینچی¨ د) دورر ¨ |
514 | تندیس داوود و حضرت موسی در رم از اثار کدام هنرمند است ؟ الف) دوناتللو ¨ ب) لئوناردو داوینچی¨ ج)میکل آنژ ý د) دورر¨ |
515 | کدام یک از هنرمندان زیر از پیشگامان مکتب منریسم بود . الف) رافائل ¨ ب) داوینچی ¨ ج) دورر ¨ د) میکل آنژ ý |
516 | ویژگی آثار میکل آنژ را ذکر نمائید . 1- نمایش عمق تصویر 2- قدرت فنی و طراحی 3- نمایش روح زندگی به کمک زیبایی جسمانی |
517 | تندیس های داوود و حضرت موسی از برجسته ترین آثار میکل آنژ هستند . |
518 | تندیس حضرت موسی دارای چه خصوصیاتی بود ؟ |
519 | منریسم (شیوه گری )منریسم را شرح دهید . اصالت و ابتکار و بلندپایگی جای خود را به مبالغه در ابزار عواطف ، افزایش تحرک و تشدید رنگها و تقابل تاریکی و روشنی های تند و کشیدگی و اعوجاج اندام و اجزاء داد . |
520 | « ال گرکو » از هنرمندان سبک منریسم بود . |
521 | آغاز جنبش منریسم در اواخر سده شانزدهم است . |
522 | منریسم دارای چه خصوصیاتی بود ؟ هنرمندان نسل بعد از رنسانس به جای پژوهش در طبیعت ، آثار متأخر میکل آنژ را سرمشق قرار دادند که پایان کلاسیک گرایی رنسانس و آغاز جنبش منریسم ( شیوه گری ) در اواخر سده شانزدهم است . |
523 | کدام یک از هنرمندان زیر به سبک منریسم کار می کردند ؟ الف) داوید ب) ال گرکو ج) دلاکروآ د) گویا |
524 | چهار تن از نقاشان رنسانس را نام ببرید . جتو – مازاتچو – رافائل – لئوناردو داوینچی – آلبرشت دورر – میکل آنژ |
525 | دو هنرمند تندیس ساز دوره ی رنسانس را نام ببرید . دناتللو – داوینچی – میکل آنژ |
ردیف | سؤالات | |
526 | کدامیک از تندیس سازان دوره ی رنسانس نیست ؟ الف) دناتللو ب) داوینچی ج) میکل انژ د) مازاتچو | |
527 | هر یک از آثار زیر را به هنرمند مربوطه متصل نمائید . باسمه کاریهای روی چوب میکل آنژ تندیس مرقس مقدس مازاتچو تندیس حضرت موسی دوناتللو تثلیث مقدس دورر | |
فصل چهاردهم هنر اروپای بعد از رنسانس تا قرن بیستم | ||
528 | واژه باروک را شرح دهید . مورخان هنر برای آثار هنری و ادبی و موسیقی سده ی هفدهم و اوایل سده هیچدهم اروپای غربی به کار می برند ، این کلمه از واژه ی پرتغالی Barroco به معنی مروارید نامنظم گرفته شده که تا سده نوزدهم به معنی و بی تناسب و ناهماهنگ بود . | |
529 | علت نامگذاری شیوه ی باروک چه بود ؟ این که سازندگان اثار هنری به ویژه در معماری از شیوه های مختلف هنری ( کلاسیک ، گوتیک ، رنسانس و..) متأثر بودند . | |
530 | هنر باروک را با هنر دوره ی رنسانس مقایسه نمائید . (25/1) هنر باروک هنری باشکوه ، نمایش ، پرتجمل ، احساسی و تلاش برای وحدت بین معماری ، تندیس سازی و نقاشی است، آثار هنری باروک تنها دارای وحدت ظاهری نیستند بلکه مانند تئاتر با حضور مخاطب کامل می شود . | |
531 | عوامل شکل گیری شیوه باروک را بیان نمائید . 1- تمایل بیشتر به مذهب 2- توسعه علوم 3- رقابت دارندگان ثروت و قدرت در تولید آثار هنری | |
532 | مبدأ پیدایش شیوه باروک شهر روم بود . | |
533 | مبدأ پیدایش شیوه بارک کدام شهر بود ؟ الف) پاریس ب) روم ج) مادرید د) فلورانس | |
534 | هنر باروک را با هنر کلاسیک مقایسه نمائید . باروک هنری پویا برعکس اصول کلاسیک بیشتر احساسی است تاعقلانی | |
535 | کدامیک از موارد زیر از ویژگیهای هنر باروک نیست . الف) باشکوه و نمایشی ب) پرتجمل و احساسی ج) عقلانی× د) پویا ، هماهنگی بین عناصر مختلف | |
536 | معماری با ساخت کلیسای بزرگ از شهر روم شروع شد . | |
537 | معمار دوره ی باروک با استفاده از چه سنتهایی در ساخت بنا هماهنگی ایجاد می نمود؟ کلاسیک باستان – گوتیگ و رونسانس در معماری باروک از شکل بیضی به جای دایره در گنبدها ، پنجره ها و سقف رایج شد . | |
باسمه تعالی سؤالات تاریخ هنر جهان کتاب درسی سال تحصیلی 91-90 | ||
ردیف | سؤالات | |
538 | ویژگیهای معماری باروک را شرح دهید . 1- استفاده از شکل بیضی به جای دایره در گنبدها ، پنجره ها و سقف 2- سطوح محدب و مقعر 3- تأکید بر مرکز ساختمان 4- ارتباط معماری با فضای پیرامون 5- تأکید تزئینات داخلی 6- تلاش برای هماهنگی میان معماری ، نقاشی و تندیس سازی | |
539 | بنیان گذار معماری باروک در شهر روم چه کسانی بودند؟ کارلو مادرانو و برنینی | |
540 | از بنیان گذاران معماری باروک در شهر روم بودند . الف) کارلومادرانو ب) برنینی ج) برونلسکی د) موارد الف و ب | |
541 | نماد صحن بیرون کلیسای سن پیر روم کارمادرانو و ستون کاری آن کار برنینی است | |
542 | نماد صحن بیرون کلیسای سن پیر روم کارمادرانو و ستون کاری آن کار برنینی است . | |
543 | برنینی پیرو سنت کلاسیک باستان بود و خود را جانشین میکل آنژ می دانست . | |
544 | کدامیک از معماران زیر خود را جانشین میکل آنژ می دانست ؟ الف) مادرانو ب) برونلسکی ج) برنینی د) آلبرتی | |
545 | کاخ لوور از آثار باشکوه معماری باروک است . | |
546 | کاخ لوور از آثار باشکوه معماری کدام دوره است . الف) رنسانس ب) باروک ج) روکوکو د) گوتیک | |
547 | کاخ لوور از نظر تزئینات داخلی معرف سبک تزئینی لوئی چهاردهم پادشاه فرانسه است . | |
548 | ویژگیهای نقاشی باروک را ذکر نمائید . 1- وفاداری به طبیعت 2- اهمیت به رنگ ، بافت ، محاسبه روشنایی و تاریکی 3- استفاده از نور برای جلب توجه 4- حالت نمایشی ، فضای پرو خالی و جلوه های غیر مترقبه 5- رواج نقاشی های علمی 6- تجسم فرهنگ و ادبیات عامه و آدم های معمولی 7- طبیعت بیجان – نقاشی سقفی | |
549 | چهار هنرمند برجسته نقاشی دوره باروک را نام ببرید . 1- کاراوادجو 2- خوان سانچز 3- دیه گو ولاسکوئز 4- روبنس 5- رامبراند | |
ردیف | سؤالات | |
550 | ویژگیهای تندیس سازی باروک را بیان نمائید . بسیار زنده – پرشور – چشمگیر – بیان گر تلاش هنرمند در ارایه احساسات عمیق انسان و برانگیزاننده ی واکنش تماشاگر | |
551 | تندیس داوود در حال پرتاب سنگ به جالوت اثر کدام هنرمند است ؟ الف) استفانو مادرنو ب) دوناتللو ج) میکل آنژ د) برنینی | |
552 | تندیس داوود در حال پرتاب سنگ به جالوت اثر برنینی بیانگر چیست ؟ احساس ، تحرک و پویایی | |
« روکوکو» | ||
553 | واژه روکوکو را شرح دهید . از واژه ی فرانسوی روکای به معنی « سنگریزه » گرفته شده و به سنگریزه ها و صدفهایی اطلاق می شود که برای تزئین فضای غارها و سرداب های مصنوعی به کاربرده می شوند . | |
554 | ریشه باروک پرتغالی و ریشه ی واژه ی روکوکو فرانسوی است . | |
فصل چهاردهم هنر اروپای بعد از رنسانس تا قرن بیستم | ||
528 | واژه باروک را شرح دهید . مورخان هنر برای آثار هنری و ادبی و موسیقی سده ی هفدهم و اوایل سده هیچدهم اروپای غربی به کار می برند ، این کلمه از واژه ی پرتغالی Barroco به معنی مروارید نامنظم گرفته شده که تا سده نوزدهم به معنی و بی تناسب و ناهماهنگ بود . | |
529 | علت نامگذاری شیوه ی باروک چه بود ؟ این که سازندگان اثار هنری به ویژه در معماری از شیوه های مختلف هنری ( کلاسیک ، گوتیک ، رنسانس و..) متأثر بودند . | |
530 | هنر باروک را با هنر دوره ی رنسانس مقایسه نمائید . (25/1) هنر باروک هنری باشکوه ، نمایش ، پرتجمل ، احساسی و تلاش برای وحدت بین معماری ، تندیس سازی و نقاشی است، آثار هنری باروک تنها دارای وحدت ظاهری نیستند بلکه مانند تئاتر با حضور مخاطب کامل می شود . | |
531 | عوامل شکل گیری شیوه باروک را بیان نمائید . 1- تمایل بیشتر به مذهب 2- توسعه علوم 3- رقابت دارندگان ثروت و قدرت در تولید آثار هنری | |
532 | مبدأ پیدایش شیوه باروک شهر روم بود . | |
533 | مبدأ پیدایش شیوه بارک کدام شهر بود ؟ الف) پاریس ب) روم ج) مادرید د) فلورانس | |
534 | هنر باروک را با هنر کلاسیک مقایسه نمائید . باروک هنری پویا برعکس اصول کلاسیک بیشتر احساسی است تاعقلانی | |
باسمه تعالی سؤالات تاریخ هنر جهان کتاب درسی سال تحصیلی 91-90 | ||
ردیف | سؤالات | |
535 | کدامیک از موارد زیر از ویژگیهای هنر باروک نیست . الف) باشکوه و نمایشی ب) پرتجمل و احساسی ج) عقلانی× د) پویا ، هماهنگی بین عناصر مختلف | |
536 | معماری با ساخت کلیسای بزرگ از شهر روم شروع شد . | |
537 | معمار دوره ی باروک با استفاده از چه سنتهایی در ساخت بنا هماهنگی ایجاد می نمود؟ کلاسیک باستان – گوتیگ و رونسانس در معماری باروک از شکل بیضی به جای دایره در گنبدها ، پنجره ها و سقف رایج شد . | |
538 | ویژگیهای معماری باروک را شرح دهید . 1- استفاده از شکل بیضی به جای دایره در گنبدها ، پنجره ها و سقف 2- سطوح محدب و مقعر 3- تأکید بر مرکز ساختمان 4- ارتباط معماری با فضای پیرامون 5- تأکید تزئینات داخلی 6- تلاش برای هماهنگی میان معماری ، نقاشی و تندیس سازی | |
539 | کدامیک نقاشی فرانسه را از قید آکادمیسم ازاد کرد و سبک رودکوکو را آفرید . الف) ولاسکوئز ب) واتو ج) روبنس د) ژاک لویی داوید | |
540 | بوشه ، تیه پلو ، فراگنار و فالکنه از نمایندگان کدام سبک هستند ؟ الف) رنسانس ب) باروک ج) روکوکو د) گوتیک | |
541 | نقاشی روکوکو چه ویژگیهایی دارد ؟ سرشار از جلوه های شاد و فریبنده با موضوعهای دنیوی و سبکسرانه ، رنگهای لطیف و خطوط منحنی و منطبق با سلیقه اشرافیت است . | |
هنر در سده های 18 و 19 میلادی | ||
542 | سبک نئوکلاسی سیسم را توضیح دهید . جنبش زیبائی شناختی و سبکی هنری که در نیمه دوم سده ی هیجدهم از سویی همچون واکنش علیه افراطی گیری باروک متأخر و سبکسری و ظرافتکاریهای روکوکو و از سوی دیگر گرایش به هنر باستانی یونان و روم به عنوان تقلید از طبیعت در زیباترین شکلش رواج یافت . | |
543 | ژاک لویی داوید نمونه بارز سبک نئوکلاسی سیسم است . تابلوی سوگند هو راتیوس ها سبک نئوکلاسیک است . انگر واسطه ای برای تبدیل نقاشی نئوکلاسیک به هنر آکادمیک شد . | |
ردیف | سؤالات | |
خلاصه : واکنش علیه افراطی گری باروک متأخر و سبکسری و ظرافتکاریهای روکوکو و گرایش به هنرباستانی یونان و روم به عنوان تقلید از طبیعت در زیباترین شکلش | ||
544 | تابلوی سوگند هو راتیوس ها دارای کدام سبک است ؟ الف) نئوکلاسی سیسم ب) رومانتی سیسم ج) رئالیسم د) امپرسیونیسم | |
545 | تابلوی سوگند هوراتیوس ها اثر کدام هنرمند است ؟ الف) اوژن دلاکروا ب) ژاک لویی داوید ج) ولاسکوئز د) روبنس | |
546 | جنبش زیبائی شناختی علیه افراطی گری باروک و سبکسری و ظرافتکاریهای روکوکو است ؟ الف) رمانتی سیسم ب) رئالیسم ج) نئوکلاسی سیسم د) امپرسیونیسم | |
رومانتی یسم | ||
547 | مکتب رومانتی سیسم را شرح دهید . 1- جانشین نئوکلاسیک شد . 2- زادگاه این سبک انگلستان بود . 3- نقاشان این مکتب کارگاه نقاشی را طرد کردند . 4- آنها به طبیعت عشق می ورزیدند . 5- رنگها را تابناک و سرزنده به تصویر می کشیدند . 6- مضامین متعارف و چهره های عادی را انتخاب می کردند و به جای تناسبات رسمی و قراردادی عناصری تازه را جایگزین کردند . | |
548 | مکتب رمانتیک با احیای مکتب نئوکلاسیک تجلی یافت . مکتب رمانتیک در میانه قرن نوزدهم جانشین نئوکلاسیک شد . | |
549 | زادگاه مکتب رمانتیک کدام کشور بود ؟ الف) آلمان ب) انگلستان ج) فرانسه د) اسپانیا | |
550 | مکتب منظره نگاری انگلیسی تأثیر بسیار گسترده ای بر جنبش رمانتیک داشت . مکتب منظره نگاری انگلیسی تأثیر بسیار گسترده ای بر جنبش رمانتیک داشت . | |
551 | کدامیک از ویژگیهای مکتب رومانتی سیسم نیست . الف) نقاشان این مکتب کارگاه نقاشی را طرد کردند . ب) آنها به طبیعت عشق می ورزیدند . ج) رنگها را تابناک و سرزنده به تصویر می کشیدند د) با کنار هم قرار دادن رنگهای متضاد قدرت و شدت تازه ای به رنگ بخشیدن . | |
552 | شاخص ترین هنرمند رمانتیک اوژن دلاکروا است . | |
553 | بخش بزرگی از مضمونهای هنر نقاشی عصر رمانتی سیسم از ادبیات الهام گرفته است . | |
554 | کدامیک از هنرمندان زیر سبک رومانتی سیسم نقاشی می کرد . الف) کلودمونه ب) گوستاو کوربه ج) اوژن دلاکروا د) ژاک لویی داوید | |
555 | داستانهای تابلوهای دلاکروآ الهام گرفته از ادبیات بود . | |
رئالیسم | ||
556 | کدام یک از سبک های زیر واکنش در برابر خصلت آرمانی کلاسی یسم ذهنی رومانتی سیسم بود ؟ الف) نئوکلاسی سیسم ب) رومانتی سیسم ج) رئالیسم د) امپرسیونیسم | |
باسمه تعالی سؤالات تاریخ هنر جهان کتاب درسی سال تحصیلی 91-90 | ||
ردیف | سؤالات | |
557 | عوامل ایجاد کننده ی رئالیسم را شرح دهید . انسان دوستی و علاقه به اصلاحات اجتماعی - بازنمایی صحنه های زندگی مردم بدون ارمانگری – واکنش در برابر خصلت ارمانی کلاسی سیسم و خصلت ذهنی رمانتی سیسم | |
558 | کدام سبک بازنمایی بدون ارمانگری در مفهوم صحنه با تمام خصوصیات پسندیده و ناپسندیده بود ؟ الف) رئالیسم ب) فویسم ج) سورئالیسم د) رومانتی سیسم | |
559 | آغازگر سبک رئالیسم گوستاو کوربه بود . | |
560 | نخستین نمونه نقاشی به سبک رئالیسم تابلوی سنگ شکنان گوستاو کوربه است . نخستین نمونه نقاشی به سبک رئالیسم تابلوی سنگ شکنان گوستاو کوربه است . | |
561 | کدام یک از نقاشان زیر معتقدند که هنرمند باید فقط چیزهای مرئی و ملموس را بازنمایی کند . الف) ژاک لویی داوید ب) دلاکروا ج) گوستاو کوربه د) دگا | |
562 | تابلوی سنگ شکنان به چه سبکی کار شده و اثر کدام هنرمند است ؟ رئالیسم – گوستاو کوربه | |
نقاشی بدون مکتب | ||
563 | کدام نقاش به ستمگری زورمندان انتقاد و از ستمدیدگان حمایت می کرد . الف) اونوره دومیه ب) فرانسیس گویا ج) ژاک لویی داوید د) کلود مونه | |
564 | نخستین هنرمندی که از پذیرش تعالیم داوید وانگر روی بر تافت چه کسی بود ؟ الف) فرانسیس گویا نقاش اسپانیایی ب) اونوره دومیه ج) کلود مونه کامیل کورو | |
565 | نخستین هنرمندی که از پذیرش تعالیم داوید و انگر روی برتافت فرانسیس گویا نقاش اسپانیایی بود . | |
566 | کدامیک از هنرمندان زیر برای ترسیم کاریکاتورهای اجتماعی و سیاسی خود از تکنیک چاپ استفاده می کرد . الف) کلود مونه ب) فرانسیس گویا ج) اونوره دومیه د) کامیل کورو | |
567 | اونوره دومیه با تکنیک چاپ سنگی کاریکاتورهای سیاسی و اجتماعی خود را می آفرید . | |
568 | دو نقاش را نام ببرید که تمایلات دو مکتب واقع گرایی و رمانتیک در آثارشان دیده شود . فرانسوا میله و کامیل کورو | |
امپرسیونیست و جریان های تأثیر گذار قرن 19 | ||
569 | خصوصیات شیوه امپرسیونیست را شرح دهید . « حساسیت به رنگ » و جلوه های ناپایدار نور و حرکت – نور نقش اصلی را در نقاشی امپرسیونیستی ایفا می کند و وظیفه هنرمند ثبت دقیق و فوری ارتعاشات زودگذر نور است . نزد امپرسیونیست ها شی ء ترسیم شده اساساً یک سطح منعکس کننده ی نور است . امپرسیونیست بیشتر در فضای باز نقاشی می کردند . | |
ردیف | سؤالات | |
570 | نماینده واقعی جنبش امپرسیونیست کلود مونه است . | |
571 | نماینده واقعی جنبش امپرسیونیست کدام یک از هنرمندان زیر است ؟ الف) فرانسوا میله ب) فرانسیس گویا ج) اوژن دلاکروا د) کلود مونه | |
572 | بیست و شش منظره از کلیسای روئن از آثار کدام هنرمند است ؟ الف) کلود مونه ب) فرانسیس گویا ج) ادوارد دگا د) رنوا ر | |
573 | شاخص ترین هنرمند امپرسیونیست را نام ببرید . کلود مونه | |
574 | شاخص ترین هنرمندان امپرسیونیست را نام ببرید . مانه - مونه – پیسارو – رنوار – دگا | |
575 | یک هنرمند مجسمه ساز سبک امپرسیونیست را نام ببرید . اگوست رودن | |
576 | کلودمونه در تابلوی بیست و شش منظره کلیسای روئن گزارشی از گذشت زمان در حین حرکت نور در اختیار تماشاگر گذاشته است | |
577 | عامل پیوند دهنده نقاشان امپرسیونیست چه بود ؟ « حساسیت به رنگ » و جلوه های ناپایدار نور و حرکت | |
578 | نور نقش اصلی را در نقاشی امپرسیونیستی ایفا می کند. | |
579 | وظیفه هنرمند امپرسیونیست ثبت دقیق و فوری ارتعاشات زودگذر است . | |
580 | کدامیک از ویژگیهای سبک امپرسیونیست نیست ؟ الف) شیء ترسیم شده اساساً یک سطح منعکس کننده نور است . ب) مضمون نقاشیها و موضوعهای دنیوی و سبکسرانه ج) بیشتر در فضای باز نقاشی می کردند . د) وظیفه ی هنرمند ثبت دقیق و فوری ارتعاشات زودگذر نور است . | |
581 | برجسته ترین پیکره ساز فرانسوی سبک امپرسیونیست اگوست رودن می باشد . | |
582 | نقش اگوست رودن در پیکر تراش همانند نقش امپرسیونیستها در نقاشی است . | |
583 | ویژگیهای سبک پیکر تراشی اگوست رودن را شرح دهید . 1- اهمیت نمایش حرکت و حالت برای او 2- نقش قطعی هنر میکل آنژ در شکل گیری سبک او 3- نیمه تمام کردن تندیس های مرمرین و مفرغی اش | |
584 | کدام سبک پدیده هنری قرن 19 اروپا و نخستین جنبش نقاشی مدرن است ؟ الف) رومانتی سیسم ب) کلاسی سیسم ج) رئالیسم د) امپرسیونیسم | |
585 | « هنرمند نباید بیننده ی صرف طبیعت باشد بلکه باید در خلق اثر هنری دخالت کند » از ویژگیهای کدام سبک است . الف) رئالیسم ب) امپرسیونیسم ج) رمانتی سیسم د) نئو کلاسی سیسم | |
586 | سورا و سزان با روش علمی در صدد یافتن قواعد جدیدی برای نظم دادن به تجربه و ادراک رنگ بودند . | |
587 | کدام هنرمند ابداع کننده شیوه ی نقاشی با نقطه های ریز بود . الف) سزان ب) سورا ج) ون گوک د) گوگن | |
باسمه تعالی سؤالات تاریخ هنر جهان کتاب درسی سال تحصیلی 91-90 | ||
ردیف | سؤالات | |
588 | «نقاشی باید طبیعت را به شکل استوانه ، کره و مخروط نشان دهد » نظر کدام هنرمند است ؟ الف) سورا ب) ون گوک ج) سزان د) گوگن | |
589 | برداشت زیبایی شناسانه سزان پیش درآمدی بر نگاه هنرمندان جنبش کوبیسم شد . | |
590 | کدامیک از هنرمندان زیر را پدر هنر مدرن می نامند ؟ الف) سورا ب) گوگن ج) ون گوک د) سزان | |
591 | کدام هنرمند از رنگ برای بیان عواطف خویش استفاده کرد ؟ الف) ونسان ون گوک ب) گوگن ج) سزان د) سورا | |
592 | ویژگی آثار گوگن را ذکر نمائید . گوگن رنگ را با ترکیبات تازه و غیر منتظره به کار برد و توجه اش به معانی روانشناختی رنگ بود ، یعنی رنگ به خودی خود چیزی را بیان می کند . و سرشار از عناصر نایاب ، با دامنه ی کاربرد تزئینی است . | |
593 | نقاشی گوگن سرشار از عناصر نایاب ، با دامنه ی کاربرد تزئینی است . | |
594 | کدام هنرمند توجه اش به معانی روانشناختی رنگ بود . الف) گویا ب) ون گوک ج) دگا د) گوگن | |
595 | جنبش های فوویسم و اکپرسیونیسم اصول کار گوگن و ون گوک را دنبال کردند . | |
596 | کدام هنرمند با ساده کردن پیکره ها و چهره ها زمینه ای برای نو آوری های انقلابی در هنر پوستر به وجود آورد ؟ الف) ادوارد دگا ب) تولوز لوترک ج) ونسان ونگوگ د) پل گوگن | |
597 | دگا و گراوورهای ژاپنی بر کار تولوز لوترک نوآوریهایی او در هنر پوستر تأثیر گذار بودند . | |
598 | ویژگیهای نقاشی لوترک را بیان نمائید . | |
599 | ویژگی آثار هنری دو تولوز – لوترک را بیان نمائید . دگا و گراوور های ژاپنی بر کار او بسیار تأثیر گذار بوده اند – با ساده کردن پیکره ها و چهره ها دخل و تصرفاتی در آنها به وجود آورد که زمینه ای برای اکسیر سیونیسم شد و نوآوریهایی انقلابی در هنر به وجود آورد . | |
سمبولیسم | ||
600 | ویژگیهای جنبش سمبولیسم را بیان نمائید . | |
601 | « هنر برای هنر » شعار اصلی سمبولیست ها بود . | |
602 | الهام بخش سمبولیست ها چه مواردی بود . تاریخ اساطیر و ادبیات شرق ، اقیانوسیه ، بیزانس ، ایران ، اروپای سده های میانه و رنسانس آغازین | |
ردیف | سؤالات | ||||||||
603 | در نظر اعضای گروه نبی ها الهام و اندیشه مهمتر از مضمون بود . | ||||||||
604 | سه نقاش که با جنبش سمبولیست ها پیوند داشتند را نام ببرید . رودن ، دشاوان و کلیمنت | ||||||||
605 | چه کسانی خود را « نبی ها » نامیدند ؟ یک گروه از سمبولیت ها که در دهه آخر قرن 19 جذب زیبائی شناسی گوگن شدند ، خود را « نبی ها » نامیدند . | ||||||||
606 | هر یک از هنرمندان را به سبک کار خودشان مرتبط نمائید . نئوکلاسی رمانتی یسم رئالیسم امپرسیونیست اوژن دلاکروا گوستا و کوربه ژاک لویی داوید کلود مونه | ||||||||
607 | صحیح یا غلط عبارات زیر را مشخص نمائید .
با تکنیک چاپ سنگی کاریکاتورهای اجتماعی و سیاسی برای چاپ در مجلات ساخت برجسته ترین پیکره ساز امپرسیونیسم اگوست رودن است . به گفته گوگن « نقاش باید طبیعت را به شکل استوانه ، کره و مخروط نشان دهد . نمونه ی کامل آکادمیسم نئوکلاسیک سوگند هوراتیوس ها است . | ||||||||
فصل پانزدهم (قرن بیستم ) | |||||||||
608 | عوامل به وجود آورنده هنر مدرن را شرح دهید . تنوع و شکل گیری مراکز جدید هنری – استفاده از ابزار و روش های نو برای بیان هنر و تلاش خستگی ناپذیر در نوآوری – استفاده از مواد و مصالح جدید به جای بوم و رنگ – گرایش هنرمندان به طرح سیاسی و اجتماعی روند – تکامل خیره کننده تکنولوژی - بسط رسانه های جدید همچون عکاسی و اینترنت | ||||||||
فودیسم و اکسپر سیونیست | |||||||||
609 | جنبش فوو را شرح دهید . نقاشی های فوها از نظر طرح ساده از لحاظ رنگ درخشان بود بطوریکه منتقدی آنها را فوها ( حیوان وحشی ) نامید . فووها با کنار هم قرار دادن رنگهای متضاد قدرت و شدت تازه ای به رنگ بخشیدند . نمایش کنش عاطفی هنرمند به موضوع کارش با استفاده از شدید ترین رنگ و قوی ترین خط ، از هر شبیه سازی مهمتر بود . خصوصیات بیانی رنگ را به جای خصوصیات توصیفی آن به کار می بردند . | ||||||||
610 | فووها چه تأثیری بر نگرش مردم به نقاشی داشتند ؟ مردم را برای پذیرش خصوصیات بیانی رنگ به جای خصوصیات توصیفی آن آماده کردند . | ||||||||
611 | جنبش فوو به پیشگامی هانری ماتیس ظهور کرد . | ||||||||
612 | جنبش فوو به پیشگامی کدامیک از هنرمندان زیر ظهور کرد . الف) پل گوگن ب) واسیلی کاندینسکی ج) ادوارد مونه د) هانری ماتیس |
باسمه تعالی سؤالات تاریخ هنر جهان کتاب درسی سال تحصیلی 91-90 | ||
ردیف | سؤالات | |
613 | فووها در جسورانه ترین آثارشان پای بند به چه مواردی بودند ؟ هماهنگی طرح و شاعرانگی و چشم نوازی رنگ | |
614 | جنبش اکسپرسیونیست را شرح دهید . هر گونه قیدی را کنار گذاشتند . با نمایش حالات تند عاطفی ، شکل های کژ نما ، انزجار و نفرت خود را علیه حکومتها ، مقررات غیر انسانی کار و ... نشان دادند . | |
615 | سه تن از هنرمندان سبک اکسپرسیونیست را نام ببرید . امیل نولده ، کته کل ویتس ، واسیلی کاندینسکی | |
616 | شاخص ترین هنرمندان سبک اکسپرسیونیست را نام ببرید . | |
617 | کاندینسکی چه تأثیراتی بر هنر مدرن گذاشت ؟ توجه به خصوصیات روانشناختی رنگ ، خط ، خط و شکل را تا جایی ادامه داد که موضوع و عناصر شبیه سازی از پرده نقاشی حذف شد . | |
کوبیسم و فوتوریسم | ||
618 | کوبیسم را شرح دهید . انقلابی ترین و نافذ ترین جنبش هنری قرن بیستم توسط پیکاسو و براک پایه ریزی شد و گریس آن را گسترش داد . واکنش خود گرایانه در برابر احساسات رمانتی یسم ، امپر سیونیسم ، فووها بود . فوویسم ها موضوعات روایی و احساس را کنار گذاشتند . طبیعت بیجان موضوع نقاشی آنها بود . صرفاً صورت هندسی اشیاء را به تصویر می کشیدند . دستاورد زیبا شناختی کوبیستها نمایش واقعیت چند وجهی یک شی ء از زوایای دید متعدد به طور همزمان بود | |
619 | نام دیگر کوبیسم مکعب گرایی است . | |
620 | انقلابی ترین نافذ جنبش هنری قرن بیستم سبک کوبیسم است . | |
621 | جنبش کوبیسم توسط پیکاسو و براک پایه ریزی شد و گریس آن را گسترش داد . | |
622 | جنبش کوبیسم توسط چه کسانی پایه ریزی شد ؟ پیکاسو و براک | |
623 | کدام سبک هنری واکنش خرد گرایانه در برابر احساسات گرایی رمانتی سیسم ، امپر سیونیسم و فووها بود ؟ الف) دادائیسم ب) کوبیسم ج) سورئالیسم د) فوتوریسم | |
624 | در کدام سبک صرفاً صورت هندسی اشیاء را به تصویر می کشیدند . الف) فوتوریسم ب) دادائیسم ج) کوبیسم د) اکسپر سیونیسم | |
ردیف | سؤالات | |
625 | مهمترین دستاورد زیبایی شناختی کوبیست ها چه بود . نمایش واقعیت چندوجهی یک شی ء از زوایای دید متعدد به طور همزمان | |
626 | کدام مورد از ویژگی های سبک کوبیسم نیست ؟ الف) عمدتاً طبیعت بیجان موضوع نقاشی آنها بود . ب) صرفاً صورت هندسی اشیاء را به تصویر می کشیدند . ج) نور نقش اصلی را در نقاشی آنها ایفا می کند . د) نمایش واقعیت یک شی ء از زوایای دید متعدد به طور همزمان | |
627 | ویژگی های شاخص هر یک را به سبک مربوط متصل نمائید . اثر هنری جز محصول عمل مهار نشده ی هنرمند نیست و هیچ مضمونی را بیان نمی کند . رئالیسم نور نقش اصلی را در این نقاشی ایفا می کند . سمبولیسم هنرمند باید چیزهایی مرئی و ملموس را بازنمایی کند . اکسپرسیونیست انتزاع گرا شعار « هنر برای هنر » شیوه زندگی آنها بود . امپر سیونیست نمایش واقعیت چندوجهی یک شی ء از زوایای دید متعدد به طور همزمان فوتوریست تأکید آنها بر نور و حرکت بود . کوبیسم تناقض پیشین رؤیا و واقعیت را در یک واقعیت مطلق ، یک ابر قدرت حل می کند . سورنالیسم | |
628 | فوتو ریست ها بیشتر استقبال را از جنبش کوبیسم کردند. | |
629 | کدام مورد به ستایش دنیای نوین ، ماشین ، سرعت و خشونت پرداختند . الف) دادائیسم ب) کوبیسم ج) فوتوریسم د) سورئالیسم | |
630 | تأکید فوتوریستها بر نور و حرکت بود . | |
631 | تأکید فوتوریستها بر چه مواردی بود ؟ نور و حرکت | |
632 | هر یک از کلمات زیر را به معنای خود متصل نمائید . دادا فرا واقع گرایی کوبیسم مکعب گرایی سورئالیست هنر مفهومی سمبولیسم نماد گرایی کانسپچو آل آرت اسب چوبی بچه ها | |
633 | دادا چه تأثیری بر هنر مدرن گذاشت ؟ برخی از ابتکارات فنی مثل فتو مونتاژ و تأکید بر عنصر تصادف در جریان آفرینش اثر هنری را به هنر مدرن عرضه کرد | |
634 | سه دادائیست که به جنبش سورئالیسم پیوستند را نام ببرید ؟ مارسل دوشان ، پیکابیا و من ری | |
634 | مهمترین و نیرومندترین جنبش هنری سالهای بین دو جنگ جهانی جنبش سورئالیسم بود . | |
باسمه تعالی سؤالات تاریخ هنر جهان کتاب درسی سال تحصیلی 91-90 | ||
ردیف | سؤالات | |
635 | هدف سورئالیسم چیست ؟ آن است که تناقض پیشین رؤیا وواقعیت را در یک واقعیت مطلق ، یک ابر – واقعیت ، حل کند . | |
636 | کدام مورد تجربه شاعرانه ای در یکی کردن انسان با جهان درونی اش است ؟ الف) کوبیسم ب) سورئالیسم ج) دادائیسم د) فوتوریسم | |
635 | مهمترین و نیرومندترین جنبش هنری سالهای بین دو جنگ جهانی کدام مورد است ؟ الف) کوبیسم ب) سورئالیست ج) سمبولیست د) کانسپچو آل آرت | |
636 | برجسته ترین هنرمندان مکتب سورئال را نام ببرید اشاره به دونفر (5/0) ماکس ارنست ، روبرتو ماتا ، سالوادوردالی و آندره ماسن | |
637 | سالوادور دالی از برجسته ترین هنرمندان کدام مکتب است ؟ (25/0) الف) رئال ب) سمبولیسم ج) فوتوریسم د) سورئال | |
638 | سالوادور دالی از برجسته ترین هنرمندان مکتب سورئال است . (5/0) | |
639 | هر یک از هنرمندان زیر را به مکاتب هنری خود وصل نمائید . سالوادور دالی کوبیسم 25/0 پیکاسو فووها 25/0 هانری ماتیس سورئالیست 25/0 کلودمونه امپرسیونیست 25/0 | |
640 | هدف سورئالیسم چه بود ؟ تناقض پیشین رویا و واقعیت را در یک واقعیت مطلق ، یک ابر واقعیت ، حل کرد . | |
641 | هنر انتزاعی | |
642 | هدف اصلی انتزاعگران چه بود ؟ نفی هر نوع بازنمایی طبیعت و ایجاد تجربه ای بصری یا تجسم کلی و یا ذهنی بود . | |
643 | مبتکر نقاشی انتزاعی و فیلسوف و نظریه پرداز مکتب انتزاعگری کاندینسکی است . | |
644 | نقاشان قدیم روسی با جهان نگری عارفانه خویش هنر را تقلیدی از جهان محسوس نمی دانستند . | |
645 | مبتکر نقاشی انتزاعی کدام گزینه است ؟ الف) سالوادور دالی ب) واسیلی کاندینسکی ج) هانری ماتیس د) پل گوگن | |
646 | « نقاشی بدون هیچ تفکر ازپیش تعیین شده » روش چه کسی بود 25/0 الف) سالوادور دالی ب) هانری ماتیس ج) کاندینسکی د) پیکاسو | |
ردیف | سؤالات | |
647 | « نقاش بدون هیچ تفکر از پیش بینی تعیین شده » روش کاندینسکی نقاش روسی بود . 5/0 شیوه ی کاندینسکی در بهره برداری از احساسات نیمه آگاهانه باعث جستجو ی مکتب.............در ناخود آگاه شد . 5/0 الف) فوتوریستها ب) کوبیستها ج) دارائیستها د) سورئالیستها | |
648 | تعریف هنر از نظر هنرمندان اکسپرسیونیست انتزاعی چه بود ؟ اثر هنری چیزی جز محصول عمل مهار نشده هنرمند نیست و هیچ مضمونی را بیان نمی کند . | |
649 | گرایشات هنری اوایل قرن نوزدهم روسیه را شرح دهید. هیچگاه هنر را تقلیدی از جهان محسوس نمی دانستند – نقاشی بدون هیچ تفکر از پیش تعیین شده بود . | |
650 | هنر تجریدی را شرح دهید . نفی هر نوع بازنمایی طبیعت و ایجاد تجربه ای بصری یا تجسم مفهومی کلی یا ذهنی بود . | |
جنبش های قرن بیستم واقعگرایی | ||
651 | پرده های نقاشی ماکس بکلمان در نقطه مقابل هنر تزئینی یا « نقاشی برای نقاشی » قرار دارند . پرده های نقاشی ماکس بکلمان در نقطه مقابل هنر تزئینی یا « نقاشی برای نقاشی » قرار دارند . در آثار ماکس بکلمان انسان ، موقعیت او و حالات ذهنی اش با واقعیت تمام در برابر تماشاگر ظاهر شده اند . | |
652 | جریان هنری پاپ ، مفهومی و مینیمال آرت را شرح دهید . پاپ : علایق هنرمندان پاپ به فرهنگ جمعی آنان به خلق تابلوهای پر زرق و برق با مفاهیم سیاسی ، اجتماعی و حتی اخلاقی رهنمون ساخت . | |
653 | هنر مفهومی – هنر مفهومی پس از مینیمال آرت پدید آمد و سر آغاز پست مدرنیسم بوده این جنبش در ارتباط با آثار سه بعدی آغاز شد و هدف آ« توضیح مجدد مسائلی چون فضا ، فرم ، مقیاس ومحدوده بود . | |
654 | مینیمال آرت – شکل نمایی جوهره بی تعهد هنر مدرن است . بعدها هنر مفهومی توانست این گرایش را تا حد سند سازی بصری یا یک سری بیانیه های نوشته شده و یا حتی چند دیاگرام ساده مختصر نماید . | |
655 | گرایشات هنری آمریکای پس از جنگ را شرح دهید . - اکسپرسیونیسم انتزاعی - هنر پاپ هنر همگانی - مینیمال ( هنر کمینه ) - پست مدرنیسم | |
656 | نخستین جنبش هنری مهم بعد از جنگ جهانی دوم اکسپرسیونیسم انتزاعی است . 5/0 اصیل ترین و ممتاز ترین دستاورد تاریخ هنر آمریکا اکسپر سیونیسم انتزاعی است .25/0 | |
657 | اصیل ترین و ممتاز ترین دستاورد تاریخ هنر آمریکا ..................................... است . الف) هنر مفهومی ب) اکسپرسیونیسم انتزاعی ج) واقعگرایی د) مینیمال آرت | |
هنر پاپ هنر همگانی | ||
658 | زادگاه هنر پاپ هنر همگانی شهر نیویورک بود . | |
باسمه تعالی سؤالات تاریخ هنر جهان کتاب درسی سال تحصیلی 91-90 | ||
ردیف | سؤالات | |
659 | علایق هنرمندان پاپ به فرهنگ جمعی آنان را بیشتر به خلق تابلوهای پر زرق و برق با مفاهیم سیاسی اجتماعی و حتی اخلاقی رهنمون ساخت . | |
661 | جریانهای هنری مینیمالیسم و هنر مفهومی جایگزین جنبش پاپ در آمریکا شدند . | |
660 | موضوعات هنر پاپ هنر همگانی را نام ببرید . فیلم ها و آگهی های تبلیغاتی ، داستانهای شبه علمی ، موسیقی پاپ ، حروف و علائم متداول ، اشیای روزمره و کالاهای مصرفی | |
هنر مینیمال (هنر کمینه ) | ||
662 | دو جریان هنری که جایگزین جنبش پاپ در آمریکا شدند را نام ببرید . 1- مینیمالیسم ( هنر کمینه ) 2- هنر مفهومی | |
663 | سرآغاز پست مدرنیسم هنر مفهومی بود . | |
664 | سرآغاز پست مدرنیسم کدام است ؟ الف) واقعگرایی ب) مینیمال آرت ج) هنر مفهومی د) اکسپرسیونیسم | |
665 | جنبش پست مدرنیسم در ارتباط با آثار سه بعدی آغاز شد . | |
666 | هدف جنبش پست مدرنیسم چه بود ؟ توضیح مجدد مسائلی چون فضا ، فرم ، مقیاس ، محدوده بود. | |
667 | هنر مینیمال شکل نمایی جوهره بی تعهد هنر مدرن است . | |
پست مدرنیسم | ||
668 | پست مدرنیسم گرایش افراطی به بازنمایی عکس گونه عرصه نقاشی آمریکا را فرا گرفت . | |
669 | موارد مورد توجه هنرمند پست مدرن را ذکر نمائید . ریشه های اجتماعی ، تاریخی و هنری کار خود و نو آوری صرف بدون تعلقات تاریخی و فرهنگی فاقد هویت و معناست تأکید اصلی بر این است که همه اشیاء و پدیده ها در هر زمینه ای مفهوم خاص خود را در بر دارند و با دگرگونی ساختن این زمینه مفهوم آنها نیز معقول خواهد شد . | |
اشکال هنر جدید | ||
670 | اشکال هنر جدید در چه قالبی ظاهر شده است ؟ چیدمان ، ویدئو ، عکس و هنر محیطی | |
671 | حوزه های در بر گیرنده عکاسی در اشکال هنر جدید را نام ببرید . عکاسی مستقیم ، تصاویر دیجیتالی ، ویدئو و فیلم | |
672 | به چه دلیل دو رسانه ویدئو و عکاسی مورد اقبال مراکز هنری نوین قرار گرفته اند؟ به دلیل جذابیت مردمی و جنبه سرگرم کننده و سهولت انتقال از مکانی به مکان دیگر |
چه کار جالبی
لطف شما زیاد
چه کار جالبی